RSS

Ekmek Şarap Sen ve Ben… Bir de kayıp giden güzel bir adam…

26 Jan

Güncelleme 28 Mayıs 2009: 3.5 sene önce buraya not ettiğim bu şarkı sözleri bu blogdaki en popüler yazı haline gelmiş durumda. Yaklaşık 1-1.5 yıldır istisnasız her gün birkaç kere ziyaret edilen bu sayfanın nasıl olup da bu kadar popüler olduğunu, bu istikrarlı merakı, ilgiyi çözebilmiş değilim. Bunun tetikleyen nedir gerçekten merak ediyorum. İhsan Türe ve Mazlum Çimen’e saygılarımı sunar, yorumlarınızı sayfanın altındaki yorum kutusuna yazmanızı beklerim.

Ekmek şarap sen ve ben
bir de sabahın dördü
dışarda kar
odamız ılık
gözlerin ılık ılık damlarken boş kadehe
anlattın bana ağzı sarımsak kokan bir çocukla yattığını
aşkı tattığını, karım dediğini ve aldattığını

kıskandım Gogen’i Tahitilim
terlemiş vücudunu silerken
cüzzam mikrobunu ve yaktığı kulübesini
saçların bağlamıştı ellerimi muz kokulum
güneşi doğurmuştu ölü cisim
martı çığlıklarıyla bir sahil kayalığında
nefesin vücudumu yakıyordu yer yer
sam yelim sahra-i kebirim
kahrettim her şeye o gün
babanın şarap çanağına,
Gogen’e,
kadere,
sana,
bana ,
bir de gittiğin arabanın tekerine

ne diyordum arkadaş….
diyordum ki ben bu zıkkımı içmek için içerim
ama içerken düşünmem neden içiyorum diye
daha sonra yaparım hayatın felsefesini

sırayla olurum Fatih, Selim, Kanuni
bazen kadın hamamında tellak….
bazen Christoph Colomb
Napolyon’ken düşünürüm Elbe’de geçen günleri
Timur’ken Beyazıt’ı yenişimi….
bir kere Aristo’nun hocası olmuştum
ona verdiğim dersle gurur duymuştum
bazen Jan Dark’ı kurtarmak için çalışan bir kahraman
bazen odunun ateşleyen bir cellat olurum

eğer daha da içersem
Shakespare halt etmiş derim karşımda
salyalı dudaklarımdan yayık sesimi dinlerim de
işte Mozart’ın aradığı melodi bu diye gülerim
enayiymiş be Platon…
bir içsin de görsün….ne felsefesi varmış bu hayatın
anlasın geçmişi kınalı dünyanın kaç bucak olduğunu

ıslak kaldırımlarda yürürken acırım
önde yalpa vuran sarhoşun zavallı haline
ukalalık işte derim neme lazım senin
kendine bak; sende bir serserin bir sarhoş….
ve yavaş yavaş kaybolur acı kahkalarım
şehrin izbe sokaklarında
yavaş yavaş kaybolur benliğim…

İhsan Türe’nin bu derin şiirini, Mazlum Çimen’in müziği eşliğinde dinlemiştim Mümtaz Sevinç’ten. 9-10 sene önce idi herhalde.

Dün öğrendim ki ölmüş. Öldürülmüş.

Çocukluğumdan gençliğime, gençliğimden bugünüme anılarımda yer etmiş bir güzel adam daha, apansız çekip gidiverdi buralardan.

Şimdi kim okur ki böyle derin şiirleri öyle tok, incelikli, nazik, hüzünlü ve güçlü bir sesle. Hem başkası çok güzel okusa bile sürekli kıyaslamaz mıyım ben onu Mümtaz Sevinç ile?

Dostum Tolga K. ile oturmuş konuşurken arkada Rita Hayworth’tan bir parça çalıyordu. Müzik çalarken yanarlı dönerli grafikleri ekrana çizen programa bakan dostum ile “sürmek ve durmak” üstüne konuşmaya devam ettik. İkimizin de başına o anda bir şey gelse ekrana aynı şekilde, hiçbir şey olmamış gibi çizilecek animasyonlar ve grafikler, kayıp giden insanların evinde çalmaya devam eden radyolar gibi… Radyoda okunan şiirler gibi…

 
2 Comments

Posted by on January 26, 2006 in General, Literature, Music

 

2 responses to “Ekmek Şarap Sen ve Ben… Bir de kayıp giden güzel bir adam…

  1. AYDIN

    February 17, 2010 at 19:07

    BU SAYFADA Kİ BİR YANLIŞLIĞI MÜSADENİZLE DÜZELTMEK İSTERİM ŞİİRİN YAZARI İHSAN TÜRE DEĞİL, SİNEMA OYUNCUSU İHSAN YÜCEDİR.

     
  2. ece

    March 1, 2010 at 09:57

    EVET BİR AN BENDE ŞAŞIRDIM BENMİ YANLIŞ BİLİYORUM DİYE.

    BU ŞİİRİ İHSAN YÜCE YAZMIŞTIR.

     

Leave a Reply

 
