RSS

Türkiye'deki ticari BT ortamında Common Lisp platformunun yeri

24 Jun

Geçenlerde cember.net iş “network”ünün Bilişim forumu üzerinden bir cember.net üyesi ile yazıştım. Kendisi başkentimizdeki büyük bir mühendislik, müşavirlik ve danışmalık firmasının yöneticilerinden bir yazılım geliştirme uzmanı çıktı. Meğer aynı zamanda sıkı bir fazlamesai.net takipçisi imiş, profiline baktığımda “aradıkları” arasında Lisp teknolojileri de olduğu görünce muhabbet açıldı, şöyle bir cevap geldi:

Şu kadarını söyleyeyim, fazlamesai.net benim her yerdeki tarayıcımlarımda home page’dir. Günün temposu içinde ayrıca bakmaya fırsat bulamadığım ve ilgilendiğim konulardan böylece haberder oluyorum.

Sayenizde Lisp’e yeniden başlıyorum, bunun için de teşekkür ederim. 92-93 yıllarında AutoLisp ile RoadCAD isminde karayolu enkesit çizim, kübaj vs karayolu yazılım paketi üretmiştim. O yıllarda yazdığım binlerce satırla Lisp’i çok sevmiştim. Geçen sene FM ortamındaki yazılardan da ilham alarak incelemeye başladım tekrar. Ben IT ortamında ve evde GNU/Linux kullanıyorum. Kendi sistemlerimde SLIME, Emacs, UCW kurdum, Marco’nun vidolarını izledim ama henüz bir şey yapmaya vaktim olmadı.

Baktım kendimize zaman bulamıyoruz, zorlamak için geçen Linux şenliğinde tanıştığım arkadaşlardan eğitim ve geliştirme ortamı için fiyat teklifi aldım. Çünkü şimdilik Java ve JSP uygulamalarını durdurduk, bunları Lisp ile baştan yapmak istiyorum.

Açıkçası Lispe inandım ama gördüğünüz gibi ortada henüz bişey yok 😦 Çalışan bir geliştirme ortamında ilk WEB/Pgsql uygulaması yapmaya başlamamıza bakar aslında. Zaman kazanmak için desteğe ihtiyacım var, o kadar.

Görünen o ki gerçekten güçlü platformlar ve teknolojiler milyon $ harcanan tanıtım kampanyaları olmadan da dikkat çekmeyi başarabiliyor. Gelişmeleri hep birlikte izleyeceğiz.

Gerek yurtiçinde gerekse yurtdışındaki (mesela LispNYC grubunun yaz ayı için “gelin filanca projeyi Common Lisp ile yapın, parası neyse verelim, oturduğunuz yerden takılın, ABD vatandaşı dahi olmanıza gerek yok” tarzı teklifi) projeler ve talepler arttıkça Common Lisp programcılarına ve danışmanlarına olan ihtiyacın da artması kaçınılmaz.

 
Leave a comment

Posted by on June 24, 2006 in General, Lisp, Programlama

 

Leave a Reply

 
