RSS

Endülüs ile ilgili gelişmeler – fikri takip

11 Aug

Daha önce II. Dünya Savaşı, Ouspensky, Gurdijeff – Apple: İlk Günah, İçimin acıdığı anlardan biri ve 15. yüzyılda Endülüs?teki Müslümanlara ne oldu? başlıklı girdilerde Endülüs, 15. yüzyıldaki yahudi göçü ve aynı bölgede yaşayan müslümanlar konusu ile ilgili bir şeyler yazmıştım.

Bu yazılarım üstüne güzel bir geri besleme aldım. Orta çağ ve özellikle de 15. yüzyıl Endülüs tarihi üstüne çalışan birkaç Türk araştırmacıdan biri olan Sakarya Üniversitesi öğretim görevlisi Yrd. Doç. Dr. Lütfi Şeyban bana iki e-posta yolladı:

Selam,

Osmanlıların Endülüslüler ile ilişkileri üzerine bazı sitelerde fikir beyan ettiğinizi gördüm. Konuyu gündeme getirenlerden biri olmanızdan ötürü size minnetarım. Çünkü bedeniz Türkiye’de iki Endülüs tarihçisinden biriyim ve tam da bu konuda yakında bir kitabım yayımlanacak, size duyurmak istedim.

Beni heyecanlandıran bu e-posta üzerine çıkacak kitabi ile ilgili soruma gelen yanıt ise şöyleydi:

Merhaba Emre Bey,

Yakında çıkacak olan kitabmızın adı, “Endülüslülerin Osmanlı Ülkesine Göçleri” olacak, büyük ihtimalle, çünkü yayıncı isim değişikliği önerebilir. Yayınevi ise henüz belli deği, çeşitli yayıncılar ile görüşüyorum.

Web sitenizde bizimle ilgili bahsetmeniz bizi de memnun eder, bizden çıkan bilgi veya yorumlara referans vermeniz şartıyla. Ayrıca, www.endulus.net websitemiz de halen yayımda.

Dr. Lütfi Şeyban’ın konu ile ilgili yayınlanmış kitabı ise RECONQUISTA Endülüs?te Müslüman-Hıristiyan İlişkileri ismini taşıyor. Yeni çıkacak olan kitaplarla birlikte okuma listesine eklendi.

 
1 Comment

Posted by on August 11, 2006 in General, Tarih

 

One response to “Endülüs ile ilgili gelişmeler – fikri takip

Leave a Reply

 
