RSS

Here is ma main man Chomsky, check it out, respect! :) Dilbilim ve adamım benim!

23 Nov

Kim demiş akademisyenler sıkıcı insanlardır diye! Geçen gün Boğaziçi’nin meşhur yokuşundan çıkarken vakti zamanında birlikte dilbilim dersleri aldığımız Aslı’yı gördüm ve fantastik bir diyaloğun parçası oldum:

– Emre Emre gördün mü Ali G.yi?
– Pardon?
– Repçinin biri Chomsky ile röportaj yapmış!
– Nasıl yani? İyi misin sen? Ne repçisi yahu?
– Valla bak, check it out, ma man Chomsky filan diyor, çok acayip giyinmiş, bilingual bi… filan diyor.
– Allah allah, dur ben bir bakayım şuna ofise gidince.

Pek de inanamaz şekilde ofise varıp Google’a “kim bu Ali G. yahu” deyince yukarıdaki videoyu izleme fırsatım oldu. Gerçeküstü bir TV kanalından fırlamış bir programcı ve karşısında sorulara her zamanki soğukkanlılığı ile cevap veren dilbilim dünyasının en meşhur isimlerinden Chomsky. Profesörün MIT’deki odasında konuşuyorlar. Konuşuyorlar ama tabii Ali G.yi anlamak biraz zor. Bilingual ve cunni… neyse o kısma girmeyelim 😉

Bir an acaba Ali G.’nin yolu yıllar önce Princeton’a düşseydi ve Einstein ile bir röportaj yapsa idi nasıl olurdu diye düşünmedim değil!

Bizim de Ali G.’den biraz geç haberimiz olmuş ya neyse, insan üzülüyor böyle önemli dilbilim etkinliklerini kaçırdığına 🙂

Not: Şimdiye kadar gelen benzer sorulara toptan yanıt: Hayır, Gezegen Linux‘tan kendi isteğimle çıkmış değilim. En son Ruhan İkeda ile Müzik ve Lisp Üstüne başlıklı bir yazı yazmış ve diğer yazılarımla birlikte düzgün olarak Gezegen Linux’ta çıktığını görmüştüm. Birkaç saat sonra artık benim blogun orada yer almadığını fark ettim. Yöneticilere yazdığım e-postaya da 2 hafta boyunca herhangi bir cevap gelmedi. Benim blogu başka bir grup blogla izlemek isteyen olursa http://galaksi.fazlamesai.net/ adresini kullanabilir.

 
Leave a comment

Posted by on November 23, 2006 in General, Linguistics

 

Leave a Reply

 
