RSS

E-öğrenme için 2.500.000$

19 Dec

Carnegie Mellon üniversitesi Internet tabanlı öğrenmenin etkilerinin araştırılması için 2.5 milyon $ tutarında bir fon elde etmiş. Bu para, normal fiziksel sınıf eğitimindeki öğrencilerin aynı zamanda Internet üzerinden de ders almalarının nasıl bir etkiye yol açacağının araştırılması için üniversiteye bağışlanmış durumda.

Söz konusu e-öğrenme sistemi: Open Learning Initiative (OLI). OLI bünyesinde şu anda biyoloji, matematik analiz, kimya, fizik, statik, empirik araştırma yöntemleri, istatistik, mantık ve kanıtlar, Fransızca gibi dersler bulunuyor. Bu dersler üniversite giriş seviyesinde hazırlanmış halde.

Internet üzerinden bu dersleri takip etmek bedelsiz olarak gerçekleştirilebiliyor. Eğer bedelsiz üyeliği kabul eder iseniz derslerle ilgili performansınıza dair detaylı rapor alabiliyorsunuz. Eğer bunu istemezseniz yine de hemen dersleri takip etmeye başlayabilir ve o anki tüm işlevsellikten faydalanabilirsiniz.

Derslerin hazırlanmasında kendi alanındaki uzman eğitmenler, bilişsel bilimciler, bilgisayar insan etkileşimi alanındaki uzmanlar ve yazılım geliştiriciler çalışmış.

Yıllardır e-öğretim konusunda çalışan, yazılım geliştiren ve farklı yazılımları inceleyen biri olarak Carnegie Mellon’ın OLI sisteminin hiç fena olmadığını düşünüyorum. Cognitive Tutor gibi başarılı bir sisteme imza atmış bir araştırma kurumunun böyle bir eğitim sistemindeki başarısı da beni şaşırtmadı doğrusu.

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on December 19, 2006 in e-Learning, General

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: