RSS

LinkedIn ve Yapay Zeka: Son zamanlarda karşılaştığım en 'zekice uygulanmış' özellik

09 Aug

2 yıla yakın süredir LinkedIn isimli Internet tabanlı profesyonel toplumsal şebeke sistemini kullanıyorum ve memnunum. Geçen gün ise belki de uzun zaman şaşırmadığım kadar şaşırdım!

Sağ taraftaki kutulardan birinde People you may know: şeklinde bir liste çıkıyor ve tanıdığımı düşündüğüm insanlarla bana bağlantı kurma imkanı veriyor. Bir isim dikkatimi çekti, söz konusu isim gerçekten de bana hiç yabancı değildi, lakin…

İşin aslı söz konusu isimle, birkaç sene önce Yapay Zeka ve Müzik üstüne bir ödev hazırlarken karşılaşmıştım, ABD’de çalışan bir bilgisayar profesörü idi. Hazırladığım ödevde onun da çalışmalarına göndermede bulunmuştum ve daha sonra bu ödevin kısaltılmış halini kendi Internet sitemde, blogumda ve fazlamesai.net’te yayınlamıştım. Başka da hiçbir yerde söz konusu kişi ile ilgili herhangi bir şey yazmamıştım.

Görülen o ki, LinkedIn kendisine verdiğim blog adresimden yola çıkarak benimle bağlantılı, benim yazdığım, vs. web sayfalarını geziniyor, indeksliyor ve buradaki insan isimlerini ayıklayıp, bunları da kendi veritabanındaki isimlerle karşılaştırıp bana o minik kutuda birer öneri olarak getiriyor. Karşıma alakasız yani gerçekten hiç tanımadığım isimler çıkmış olsa da, önemli bir kısmı henüz LinkedIn’e eklemediğim ve bir şekilde temas kurduğum ya da haklarında yazdığım, çizdiğim isimler (aralarında birlikte çalışmış olduğum kişiler de var).

Şimdi belki başlıktaki yapay zeka lafına dudak bükenler olabilir, bu durumda aklıma meşhur bir YZ araştırmacısının sözü geliyor, “hayranlık uyandıran sistemlerimizin nasıl çalıştığını bir kez açıkladığımızda ve bunu anladıklarında hep bunun yapay zeka olamayacağını iddia ediyorlar.” 😉

 
Leave a comment

Posted by on August 9, 2007 in General

 

Leave a Reply

 
