RSS

Bebeklerde Dil Edinimini Common Lisp ile Modelleme

28 Aug

“Children are the only things (living or nonliving) that are capable of attaining the close-to-adult language proficiency by the age of 4-5 years.”

Ulaş Başar Gezgin‘in geçenlerde Yahoo’daki bilişsel bilim grubu cogslist’e yolladığı bir e-posta sayesinde Prof. Dr. Tetsuo Suga’nın ‘Solving the Riddle of Language Acquisition: How to Design a Virtual Infant (MLAS)’ başlıklı makalesinden haberdar oldum.

Profesörün asistanı Tadayuki Akimoto’dan edindiğim bilgiye göre MLAS (Multi-Language Acquisition System) sisteminin ilk hali Common Lisp (Allegro CL) ile gerçekleştirilmiş ve sistem Lisp’te kolayca gerçekleştirilebilen program üreten program kavramına dayanıyor.

Bebeklerin başlangıçta hiçbir şey anlamadıkları cümle yığınlarından yavaş yavaş nasıl anlam çıkardıklarını sembolik bilgi işlem paradigması ile modellemeye çalışan MLAS sistemi üzerinde yeni çalışmalar gelecek Mart ayında, Prof. Suga üniversiteden emekli olup tüm vaktini bu konuya ayıracağı zaman başlayacakmış. Ayrıca Prof. Suga’ya eşlik edebilecek Lisp programcılarının da arandığını belirteyim.

MLAS ile ilgili gelişmeleri takip etmeye başlayacağım, sistemi Türkçe gibi farklı bir dilde denemek ve Türkçe edinimi performansını incelemek kayda değer bir çalışma olabilir diye düşünüyorum.

Advertisements
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: