RSS

İçmeden de güzelleşelim

11 Oct

Vakti zamanında “İçelim güzelleşelim + içelim ve bunak olmayalım” demiştim ve siyah üzüm çekirdeği içindeki resveratrol maddesinin faydalarından ve bununla ilgili yapılan son bilimsel çalışmalardan bahsetmiştim.

Blogun takipçilerinden Ahmet Emre Aladağ de bu yazımı görünce beni AWE CEMRE bitkisel ürünler şirketinden haberdar etti. Nihayet geçen hafta Kadıköy’deki CEMRE’lerden birine uğradım ve bahsi geçen üzüm çekirdeğini aldım. Tabii çekirdek lafı biçim olarak biraz yanıltıcı çünkü CEMRE dükkanlarında ya büyükçe bir kutu içinde ezilmiş, toz haline getirilmiş formatta sunuluyor (görüntü olarak tarçını andırıyor) ya da kapsül şeklinde, hap görünümüde küçük kutularda bulunuyor. Ben de tercihimi toz halinde olanından yana kullandım. Bu halini günlük olarak 1-2 tatlı kaşığı miktarda bal, yoğurt ya da içecek bir şeye karıştırıp tüketmek yeterli.

Bitkisel ürünler açısından bir hayli zengin olan Türkiye’deki bu tür hazineleri daha iyi öğrenip değerlendirmekte fayda var.

 
Leave a comment

Posted by on October 11, 2007 in General

 

Leave a Reply

 
