RSS

Bir yüzücü su bittiğinde nereye gider?

14 Nov

Bir gün bir yerde şöyle yazmışım:

İçinde bulunduğum stresli anlara karşı bir panzehir oldu Paul Auster’in bu üçlemesi. Uzun zamandır özlediğim türden bir edebiyat tadını aldım sayfaları yutarak okurken. Kimi zaman kahkahayı koyuverdim kimi zaman tüylerim diken diken oldu, gerildim, etrafıma ürkerek baktim ve gözlerimi kapadım.

Hatırladığım kadarı ile daha önce hiç Paul Auster okumamıştım ve bu yazara başlangıç için mükemmel bir seçim olduğunu düşünüyorum bu kitabın (seçimi benim yapmamış olmam ayrı bir güzellik). Bak bir de ne buldum, kitaptaki ilk hikayenin çizgi roman hali de çıkmış:

http://www.amazon.com/City-Glass-Graphic-Paul-Auster/dp/0312423608

Ve ben şimdi Paul Auster’ın kızı Sophie Auster‘dan ‘The Swimmer’ isimli parçayı dinliyorum. Su bitince nereye gideceğimi düşünüyorum. Yüzmenin ne kadar yorucu olabileceğini. Ve aslında ne kadar az yüzdüğümü…

The Swimmer
==================================
A thousand bird calls
The sun humming with light
Street of sky and earth
And my shadow turns around me clock-wise
I float like a lost face and go on until bedtime.
In the eyes of mirrors
I recognize a stranger who is me
I shut my eyes like a lock
We will never know when the night begins or where it ends
But I don’t care, because you’ll sleep beside me tonight
When fatigue rests upon my head like a crown

 
Leave a comment

Posted by on November 14, 2007 in General

 

Leave a Reply

 
