RSS

Bir anne bebeği için "inşallah o da şehit olur" diyorsa orada bir arıza vardır: Böyle senaryo olur mu!

17 Dec

Birkaç hafta önce bilgisayarımdaki bir arızadan ötürü her zaman yaptığı gibi TV programlarını Internet üzerinden inceleyememiş ve akşam hangi filmi izlesem diye karar verememiştim. Bundan ötürü okuduğum kitaba ara verip elime uzaktan kumanda aletini alıp kanallar arasında bir gezintiye çıktım.

Çıkmaz olaydım.

Samanyolu adlı TV kanalında bir diziye denk geldim. Sanırım Cuma akşam “prime time” denen zaman aralığı idi. Bu Türk TV dizisinde açtığım esnada iki Türk askeri canlandırılıyordu. Askerlerden biri ölmek üzere idi, diğeri ise ona moral vermeye çalışıyordu. Ölmekte olan asker “ben şehit olmak üzereyim, hissedebiliyorum, senden son dileğim lütfen başımdaki bereyi al ve memlekete dönünce bunu küçük oğluma ver…” dedikten sonra can verdi. Yaralanmış arkadaşı da gazi olarak memleketine döndü. Buraya kadar çok dikkat çekici bir durum yoktu Türkiye’de yaşayan benim gibi bir TV izleyici açısından. Lakin ondan sonra aynı dizide bir sahne ile karşılaştım ki…

Birtakım olaylardan sonra dizinin esas oğlanı, gazi askeri canlandıran adam arkadaşının evine gitti. Kapıyı gözü yaşlı bir ana ve genç bir eş açtı. Genç eşin kucağında küçücük bir bebek vardı. Adam içeri girdi ve tahmin edebileceğimiz türden diyaloglar geçti anne, savaştan dönmüş asker ve genç eş arasında. Ardından adam bereyi çıkarıp “dostumun emaneti, ‘bunu oğluma ver dönünce,’ demişti bana…” dedi. Bebeğin başına yeşil bereyi geçirip bir süre sustular, duygusal hüzünlü bir ortam. Buraya kadar da tamam. Ya sonra? Başı bereli bebeğini kucağında tutan yeni dul kalmış genç eşi canlandıran kızın ağzından şu cümle döküldü:

– İnşallah o da babası gibi şehit olur.

Tekrar edelim: Ortada genç bir anne, kucağında küçücücük yavrusu. Genç kadın bebeğine bakıp “inşallah şehit olur,” diyor.

Kalakaldım.

31 küsur yıldır bu ülkede yaşıyorum. Ölmenin ve öldürmenin yüceltildiğinin farkındayım elbet.

Yine de kalakaldım.

Bu nasıl bir senaryodur? Bir anne kucağındaki bebeği için böyle bir sözü sarf edebilir mi? Bir senaristin kaleminden böyle bir cümle nasıl çıkabilir? Bu nasıl bir sosyopsikolojik arızadır?

Ertesi gün hiçbir gazetede ya da Internet haber sitesinde herhangi bir protesto haberi ile karşılaşmadım.

Acaba ben “inşallah kucağımdaki minicik oğlum da ileride babası gibi ölür” manasına gelen bir cümleyi gencecik bir anneye ‘söyleten’ senaryoların normal karşılandığı bir ülkede mi yaşıyorum gerçekten?

Yoksa bu bir kabus mu?

Ben ölmenin ve öldürmenin normalleştirilmeye çalışıldığı zamanlara hala alışamadım. Bir annenin bağrına bastığı bebeği için “inşallah şehit olur” diye bir cümleyi sarf etmesinin hiçbir kültürde, tarihin hemen hiçbir döneminde mümkün olmadığını düşünüyorum. Bu senaryoyu yazan kişilerin hala yaptıkları işe sanki ‘normal’ bir şey yapmış gibi davranmalarını da büyük bir korku ve mide bulantısı ile karşılıyorum.

Siz buna alışabildiniz mi acaba?

 
1 Comment

Posted by on December 17, 2007 in General

 

One response to “Bir anne bebeği için "inşallah o da şehit olur" diyorsa orada bir arıza vardır: Böyle senaryo olur mu!

Leave a Reply

 
