RSS

Benim Kütüphanelerim (ve kütüphanecilerim)

25 Mar

“A library is a focal point, a sacred place to a community; and its sacredness is its accesibility, its publicness. It’s everybody’s place. I remember certain libraries, vividly and joyfully, as my libraries — elements of the best of my life.” – Ursula Kroeber Le Guin

Bir üniversiteyi üniversite yapan en değerli ve önemli bileşenlerden birinin kütüphane olduğunu biliyorum. 44. kütüphane haftası yaklaşırken 8 senedir çalışmakta olduğum İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin kütüphanesine, oradaki tüm vefâkar ve cefakâr çalışanlara bir şeyler yazmak istemiştim askere gitmeden önce. Le Guin’in “The Wave in the Mind: Talks and Essays on the Writer, the Reader, and the Imagination” başlıklı kitabının “My Libraries” bölümünün girişinde yukarıdaki sözleri görünce işin kolayına kaçayım ve bırakayım Le Guin duygularıma tercüman olsun dedim.

Yaklaşık 2 hafta sonra başlayacak zorunlu askerlik görevim boyunca ne kadar kitap okuyabileceğim bilmiyorum. Döndüğümde neyle karşılaşacağım bunu da bilmiyorum. Ama şunu çok iyi biliyorum ki gönüllü kütüphanecilik görevlerini mükemmel şekilde gerçekleştiren, her zaman güleryüzle bana ve arkadaşlarıma yardımcı olan, hayatımızı sessiz sakin kolaylaştıran ve hemen hiç sorun çıkmadığı için çoğu kişinin fark etmediği kütüphaneci dostlarımı asla unutmayacağım.

 
1 Comment

Posted by on March 25, 2008 in General

 

One response to “Benim Kütüphanelerim (ve kütüphanecilerim)

Leave a Reply

 
