RSS

Ben demiştim demek istemiyorum ama (bkz. 'Yerli Erasmus')

09 Oct

Bazen aklınıza bir düşünce kırıntısı gelir, arkadaşlarınızla paylaşırsınız. Kimi dinler geçer, kimi bıyık altından güler, kimisi ciddiye almadığını, kimisi güzel bir fikir olduğunu ama uygulamasının nerede ise imkansız olduğunu vurgular. Nedendir bilinmez insanlar bazı durumlarda ‘dışarıdan gelen‘ fikirleri, sözleri daha ciddiye alma eğiliminde olurlar.

Bundan 3-4 sene önce “yahu yurtdışı ile öğrenci değişimi imkanı tanıyan Erasmus programının bir benzeri de Türkiye içinde olsa, mesela Bilgi Üniversitesi’nde okuyan biri bir dönem İTÜ’de okusa ve buna benzer kombinasyonlar gerçekleştirilse güzel olmaz mıydı?” diye etrafta dolanıp durmuştum.

Geldik 2008 yılına ve bu sefer bakalım ‘dışarıdan etkili ve yetkili isimler’ neler diyor:

Yerli Erasmus (İç Erasmus) Gerekli mi?
Yerli ‘Erasmus’ başlıyor, masraflar sponsordan
Bakan Çelik ‘Yerli Erasmus’ projesi açıkladı
YERLİ ERASMUS

Haydi hayırlısı 😉

 
2 Comments

Posted by on October 9, 2008 in General

 

2 responses to “Ben demiştim demek istemiyorum ama (bkz. 'Yerli Erasmus')

  1. çağlar

    October 14, 2008 at 20:30

    Akademik anlamda bile yanyana durmak bi tarafa gerek siyasal gerekse duruş mabında aralarında uçurum olan Türkiye’deki universtelerin bu sisteme uyum sağlıyabileceğini pekde düşünmüyorum.Keza Bilgi universtesinde okuyan bi öğrencinin universtedeki özerklik ve özgürlük ortamındansa bir kamu üniverstesindeki kast yapıyı ve ortamı tercih edeceğini düşünemiyorum bile.

     
  2. Emre Sevinc

    October 15, 2008 at 16:00

    Her iki yönlü düşünmekte fayda var, Gazi Üniversitesi’nde okuyan bir öğrencinin ODTÜ’de, Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde okuyan bir öğrencinin İTÜ’de bir dönem geçirdiğini düşünsek mesela?

     

Leave a Reply

 
