RSS

LibraryThing: Deneyelim, beğenirsek parası neyse verelim

16 Oct

Sıkıntı: Etrafımda kitap konusundaki hassasiyetine ve enginliğine ve keskinliğine güvendiğim insanlarla sadece ve sadece o kitaplar üzerinden etkileşime geçmek ve böylece kitaplar üzerinden bilgi edinme işini daha verimli hale getirmek, maksimize etmek.

Potansiyel çözüm: http://www.librarything.com

Yöntem: En az 1 kişi ile (şimdilik Memduh) kitap muhabbetinin ne kadar etkileşimli ve verimli gittiğine bak, her iki taraf da durumu tatmin edici bulursa bunu çoğaltmaya, diğer insanları da ikna etmeye çalış, gerekirse LibraryThing paralı üyeliğine geç (yıllık 10$ yahut ömür boyu üyelik 25$).

Mevcut durum: http://www.librarything.com/profile/EmreSevinc adresinde girizgahı yaptım, 150 küsur kitabı aktardım. http://www.librarything.com/rss/recent/EmreSevinc ve benzeri adreslerden benim eklediğim kitapları, kitap yorumlarını vs. kolayca takip etmek mümkün şu anda (LibraryThing üyesi olmasanız bile)

Ek güzellik: Türkçe kitapların verisini de girmek çok kolay! (Keşfetmesi egzersiz olarak okura bırakılmıştır ;-))

 
4 Comments

Posted by on October 16, 2008 in General

 

4 responses to “LibraryThing: Deneyelim, beğenirsek parası neyse verelim

  1. Can

    October 16, 2008 at 15:02

    Ayni ikilemi bende yasadim gecen gun. 4 site arasindan goodreads.com a karar verdim. Kalabalik ve ucretsiz oldugu icin

     
  2. Emre Sevinc

    October 16, 2008 at 15:53

    Öneri için çok teşekkürler. Acaba LibraryThing ile goodreads.com’u kıyaslama imkanınız oldu mu? Yani demem ki o ki LibraryThing tamamen parasız olsa idi yine de diğerini mi tercih ederdiniz ve eğer öyle ise neden? (Bunu soruyorum çünkü kalabalıklık açısından LibraryThing’de de 30 milyon civarı kitap kataloglandığına dair ibare vardı ).

     
  3. Can

    October 16, 2008 at 16:34

    Evet oldu, techcrunch’tan site istatistiklerie baktim. Kalabalik derken uye olarak kalabalik demek istedim. Sosyal kitap sitelerinde en cok uyesi ve aylik ziyaretcisi en fazla olan goodreads, o yuzden yine goodreads’i tercih ederdim. Eger yeterli uyesi olsaydi tercihim http://www.shelfari.com/ olurdu.

     
  4. Emre Sevinc

    October 16, 2008 at 22:56

    Hadi hayırlısı, Türkçesine de girişmiş adamlar:

    http://tr.librarything.com/

     

Leave a Reply

 
