RSS

Battlestar Galactica Müzikleri – Daldan Dala Adama – Beyoğlunda Bir Lokanta

22 Nov

Askerden döndüğümden beri (2 ay oldu) televizyon ile yegâne ilişkim Pazar akşamları yaklaşık 1 saat Battlestar Galactica izlemek. Ufak tefek takıntılarımdan biri kategorisinde yer alıyor ve bazen bu tür blog girdilerine yol açıyor.

Her şey Sound Unbound kitabındaki 10. bölüm olan Steve Reich ve Berly Korot röportajını okumamla başladı. Bu röportajdan ötürü Reich ve Korot’un bahsettikleri Three Tales operasını merak ettim ve last.fm’de Reich ve benzeri sanatçıları dinlemeye başladım. Last.fm bu bulanık kategorideki parçaları çalmaya başladı ve üçüncü sırada Philip Glass‘ın Metamorphosis One başlıklı eserini duyunca “bu Battlestar Galactica’da vardı!” diye yerimden zıpladım. 🙂 Ardından “bu kadar güçlü bir duygusal tepki vermem haklı olduğumu göstermez, iki çok etkileyici ve birbirine benzer tınıya sahip melodiyi karıştırmış olabilirim,” diye düşündüm ancak hızlı bir Google aramasından da kendimi alıkoyamadım.

Battlestar Galactica ve Philip Glass hakkındaki tahminim doğru çıkmıştı. Glass’ın Metamorphosis One adlı eseri dizide kullanılmıştı.

Kimbilir belki de bu blogda “çeşitli müzikal atraksiyonlarla beni yerimden zıplatan sahneler ve çağrıştırdıkları” gibi abzürd bir kategori açmalıyım ama bunu yapacaksam yukarıdaki örneği “müzikal hafızanın farklı modalitelerle ilişkisinin ve bunun olası pragmatik sonuçlarının incelenmesi” kategorisi ile nasıl ilişkilendirebileceğimi tarif etmem lazım! (Ama sanırım ondan önce müzik bağlamında araştırmam gereken bir şey var: Beyoğlu’nda Küçükparmakkapı sokakta Cafe Bohem’in kapanmasından ötürü keşfetmek durumunda kaldığım bir lokantanın duvarında bulunan o garip besteyi ve bestecisi. Garip diyorum çünkü uzaktan bakılınca birtakım gotik kulelerin çizimlerine benzeyen görüntüyü yakından inceleyince gördüm ki aslından aşağıdan yukarı dizilmiş notalar söz konusu, her bir hattın enstrümanı belirlenmiş filan ve bir besteci ismi yazıyor. Bu garip sanat eserinin neye benzediğini hayretler içerisinde gördükten sonra müzikal olarak da neye benzediğini ziyadesi ile merak ediyorum!)

 
3 Comments

Posted by on November 22, 2008 in General, Music

 

3 responses to “Battlestar Galactica Müzikleri – Daldan Dala Adama – Beyoğlunda Bir Lokanta

Leave a Reply

 
