RSS

Ben: Garip Bir Hoca

14 Dec

garip bir hoca. bilgi üniversitesinde cmn derslerine girmekle beraber bu dersleri biraz sıkıcı anlatmaktadır. ayrıca sanırsam kendi kendine espiri yapıp gülmekte ve türkçeyi e ingilizce aksanlı konuşmaktadır. ayrıca bir caz sever(miş)

demiş botamaniaensis takma isimli Ekşi Sözlük kullanıcısı emre sevinc maddesinin 14421090 adresli girdisinde.

Garip bir üniversitedeki garip bir CMN147 dersini [1, 2] veren hocalardan biri olarak bir garip hocayım herhalde. Lakin yukarıdaki satırlarda beni asıl şaşırtan “Türkçeyi e ingilizce aksanlı” konuşmak oldu, “İngilizceyi Türkçe aksanlı konuşsam” herhalde o kadar garip olmazdı (ilkini nasıl olup da becerebildiğim konusunda daha doğrusu becerip beceremediğim konusunda ciddi şüphelerim var, lakin ben yanılıyorsam… o zaman herhalde bu muazzam taklit yeteneğimi tiyatro, sinema gibi alanlarda denemeliyim ;-))

Garip bir üniversitede, karnı tok olan gençleri doyurmaya çalışıyoruz üç hoca olarak (üç silahşörler, imkansızın peşindeki şövalyeler, abartı bir idealizm ve romantizm? peh! :)). Tabii karnı tok olan insanı doyurmak çok zor. Gerçekten karnı aç olan insanı da yemek yemekten alıkoymak çok zor, yemeği saklasanız bile kokusunu alıp gelir, gerekirse ona ulaşmak için kavga etmeyi göze alır. Tok olan bir insanın, yani aç olmayan birinin ise önüne ziyafet koysanız dahi dudak büker, belki midesi bile bulanır yemek kokusundan çünkü yemeğe ihtiyacı yoktur. Acıkana kadar. Bazı durumlarda acıkmak, gerçekten acıkmak epey sürebilir.

O değil de, öğrencilerimiz birazcık daha aç olsalardı da, benim, Chris Stephenson’ın veya Vehbi Sinan’ın derslerine 35 veya üzeri mevcut ile katılsalardı (her dersin kayıtlı öğrenci sayısı 150, dönem ortasından itibaren ortalama sınıf mevcudu yaklaşık olarak 15-20), o zaman doğumgünü paradoksunu uygulamalı olarak anlatıp eğlendirmek, eğlendirirken de öğretmek (mantıksal olarak Cem Yılmaz’ın değili yani NOT(cem-yilmaz-style) diyebilir miyiz?) mümkün olabilecekti. Olmadı. Sağlık olsun (olmuyor yine de pek, sağlıklı, dolu dolu, bol vitaminli düşünce olarak yani :).

Belki de kendi kendime espri yaptığım gibi şimdi de kendi kendime blog yazıp eğleniyorum, eh blog benim blogum kendim çalar, kendim oynarım, kime ne 🙂 (yorumlara açığız, o ayrı).

Not: Coltrane, viski ve puro ile ilgili ifadelerin gerçeklik derecelerini tespit etmek okura egzersiz olarak bırakılmıştır

 
8 Comments

Posted by on December 14, 2008 in General

 

8 responses to “Ben: Garip Bir Hoca

  1. Atamert Ölçgen

    December 15, 2008 at 12:01

    Espri bireysel bir olaydır zaten, grup halinde yapılmaz. Kendi kendine yaparsın, anlayan güler, anlamayan gülmez. Espri anlayışına sahip olmayan da bu ikinci gruba dahil olur doğal olarak.
    Türkçe’yi İngilizce aksanlı konuşma konusunda değerli ek$i sözlük yazarının görüşlerine katılmıyorum.

     
  2. the brother

    December 15, 2008 at 18:03

    Oradaki “e” tespiti güzel aslında 🙂 ama ingilizce aksan olduğu için değil; genelde düşündüğün ve cümleleri bağlamak için durduğun sırada arada bağlaç olarak “ee” dediğin için. Şahsen ben bir şekilde bunu yakaladığı için takdir ettim ekşi sözlük yazarını 🙂

     
  3. Emre Sevinc

    December 15, 2008 at 23:37

    Bence oradaki ‘e’, ‘dahi anlamına gelen de’nin yazılmak istenip ilk harfi unutulmuş hali. Güzellik sizin naçizane geniş ve derin bakış açınıza atfedilse gerek, böyle bir unutkanlıktan bambaşka bir soyutlamaya yumuşak geçiş yapıp farklı bir ufuk açtığınız için 😉

     
  4. oguz goker

    December 16, 2008 at 15:17

    vakif(ozel) okullarda ders veripte ogrencilerine ders sokan hoca grubunu anlamiyorum, derslerinize hic katilmadim ama yazinizdaki tok ogrenci muhabbetine binayen.

    bir insanin okula para verip gitmesi, onu gerizekali yapmiyor tam tersi egitimine onem verdigini gosteriyor ayni sekilde begenmiyorsaniz vermeyin ders kazanmayin para bu kadar basit.

    not:cumlenizi yanlis anladiysam bu yazim bu sekilde dusunen diger hocalar icin olsun.

     
  5. Emre Sevinc

    December 16, 2008 at 15:26

    Merhaba Oğuz Göker,

    – Öğrencilere ders sokmak ne demek, bunu tam anlayamadım.

    – Bir insanın epey para harcamasını gerektirecek şekilde bir üniversiteye gitmesi zorunlu olarak onun eğitime önem verdiğini göstermiyor. Sadece eğitimi için para harcandığını gösteriyor (genellikle ebeveynleri tarafından).

    – Ders verme işini beğeniyorum, bu kadar basit. (Hiçbir şey ‘o kadar basit’ değil, o ayrı.)

    Not: Cümlemi doğru anlayıp anlamadığınızı tam olarak anlayamadım. Benim söylediğim şey şu idi: Öğrencilerimizin çoğu tok, yani aç değil, yani bilgiye aç değil çünkü buna muhtaç olduğuna inanmıyor. Sorulsa herhalde bilgiye muhtaç olduğunu düşündüğünü söyler çoğu kişi ama aç olmak demek bunu iliklerine kadar hissetmek, buna canı gönülden inanmak demektir, düşünüp uygun bir politik cevabı vermek değildir. Bu tokluk hali tabii ki vakıf üniversitelerine has bir durum değildir. İTÜ ve Boğaziçi’nde de, lisans ve yüksek lisans seviyesinde epey “tok” öğrenci gördüm.

     
  6. oguz goker

    December 16, 2008 at 16:38

    o laf sokan olacakti tabiki ders kelimesi yanlis olmus is saatlerinde olabiliyor boyle hatalar. ben acikcasi aclik tokluk konusunu farkli sekilde yorumladim. her ne kadar bilgiye acligi yaratmada hocalarinda buyuk katkisi olsada, ben dedigim gibi cumlenizi farkli yorumladim.

     
  7. Umit Bozkir

    December 30, 2008 at 16:25

    Dersinize hic girmedim (Firsatim olursa girmeyi isterim) sizi de cok az taniyorum, ancak sizi tanidigim kadariyla nacizane bir kac oneri yapmama izin verin (Ki belki bazilarini zaten yapiyorsunuzdur).

    1) Daha cok anlatmak yerine daha cok sorun. Etkilesimi arttirin.

    2) Anlatacaginiz konuyla ilgili teknik tanim iceren aciklamalardan ziyade hikayeleriniz olsun

    3) Biraz da Feynmann izleyin.:)

     
  8. Emre Sevinc

    December 30, 2008 at 16:42

    Merhaba Umit,

    Derslerin Chris Stephenson tarafından verilen ‘section’larının tüm videoları Internet’te mevcut, yukarıdaki CMN147 linklerini takip ederek bunlara ulaşabilirsiniz. Bu videoları izlemenizi şunun için öneriyorum:

    1- Dersler bitti. Dolayısı ile artık epey bir süre benim ya da bir başka hocanın CMN147 dersine girme imkanınız yok.

    2- Ancak derslerin videoları, başka bir hocanın anlatımını içerse dahi dersin gidişatına ve müfredatına dair fikir verebilir.

    3- Videoları izlerseniz göreceksiniz ki yeri geldiğinde öğrencilere pek çok soru soruluyor (benzer şey benim verdiğim derslerde de gerçekleşti).

    4- Videoları izlerseniz göreceksiniz ki derslerin pek çoğunda videolar izlettiriliyor, müzikler dinletiliyor, gazete haberleri sergileniyor ve eleştiriliyor, günlük hayattan, adli vakalardan ve politik alandan anekdotlar aktarılıp bunlara dair açıklamalar yapılıyor, sorular soruluyor ve bilgisayarla ilgili türlü çeşit demolar yapılıyor, bunlara dair açıklamalar yapılıp yine o esnada öğrencilere sorular soruluyor. Yeri geliyor öğrencileri sahneye çıkarıp mesela NIM gibi bir oyun oynuyoruz karşılıklı ve o oyundan çıkarak sembolik mantık, ikilik sistem, vb. konuların gerçek hayatta ne işimize yarayabileceğine dikkat çekiyoruz.

    5- Videodan göremeyeceğiniz bir şeyi ben size söyleyeyim, dersi yaklaşık 600 kişi alıyordu bu dönem yani her bir ‘section’da yaklaşık 150 kişi olması gerekiyordu. Dönem ortasında ‘section’lardaki öğrenci sayısı genellikle 15-20 kişi idi. Bunun sebebi Chris Stephenson, Vehbi Sinan T. ve benim korkunç ve rezalet ders anlatan hocalar olabileceğimiz gibi öğrencilerimizin büyük kısmının epey tok olması da olabilir (kendi adıma şöyle diyeyim, İTÜ ve Boğaziçi’nde pek çok hocadan pek çok ders aldım, bu kadar dolu dolu, etkileşimli, çeşitli malzemeli bir müfredata sahip bir ders hatırlamıyorum).

    Feynmann tavsiyesi için teşekkürler, kontrollü bir deney olması için aynı öğrencileri Feynmann’ın bir dersine sokup (yahut Feynmann’a ayn konuları anlattırıp (karşısında aynı öğrenciler varken)) sonuçlara bakmak gerekirdi diye düşünüyorum. O zaman epey sağlıklı bir kıyaslama yapabilirdik, öyle değil mi?

     

Leave a Reply

 
