RSS

Dolapdere – Pangaltı: Lezzet Hattı

14 Jan

Bilgi Üniversitesi hocalarından Galip Beygü İsen‘in bir e-postasını buraya not düşeyim, tez zamanda tavsiye edilen lezzet mekanını ziyaret edeyim istiyorum:

Değerli arkadaş, dost, meslekdaş ve bil-umum Bilgi-daşlar…

Dolapdere’de çalışan veya her hangi bir sebeb ile ziyarete giden ağız tadına düşkün kim varsa, ilgileneceğini düşündüğüm bir durumu iletmek istedim.

Malûmunuz, Dolapdere Caddesinde (eski) kampüsten Pangaltı (kuzey doğu) yönüne doğru 400 metre kadar çıkınca, bir benzinci vardır. Benzincinin hemen yanındaki dar sokakta da, adı pek de mâlûm olmayan bir kasap dükkânı. Dükkânın sahibi Lazari adlı bir vatandaşımızdır, uzmanlığı da domuz etinden mâmûl salam, sosis, jambon vs. gibi muhtelif kolesterol yüklü (!?), namusuyla “ifade edecek” olursak da, fenâ halde leziz (*) gıdalar üzerinedir. Ayrıca, her zaman değilse bile gayet sıklıkla rakıcı usûlü, piyasayı saran o kireç kaymağı model ile alâkası olmayan, hakiki mezelik beyaz peynir ve kavî kaşar peyniri de bulunur.

Lazari’nin dükkânına eklenen son câzibe ise, Tatavla’dan göçme… sevinçle müşahade ettiğime göre, İstanbul’daki en iyi meze evlerinden biri ve bence olduğu kadar en azından bu işi bilen üç-beş ehl-i keyfe göre de köyün en iyi topikini yapan ve bir kaç sene evvel Kurtuluş Caddesindeki yerini kapatan Şirin’in ürünleri de artık Lazari’de satılmakta.

Benden afiyet dilemesi…

Galip

Hâmiş: bu bir reklam falan değildir. Hayat – lezzet ilişkisi öğrenilen sosyal beceriler arasında bilgi seviyesine dahî terfî ettirilebilecek başlıca tecrübevî (experiential) alanlardan olduğundan, “öğretim” (tedris) değil ama “eğitim” (maarif) faaliyeti bile sayılabilir.

*: Bendeniz 20 senedir et yemem ama Lazari’ nin dükkânı hayli eskidir (benim etobur olduğum zamanlar babasıyla amcası işletirlerdi galiba). Son zamanlardaki performansı açısından da damağına güvendiğim dostlarım kefil.

 
1 Comment

Posted by on January 14, 2009 in General

 

One response to “Dolapdere – Pangaltı: Lezzet Hattı

  1. Aysegul

    January 15, 2009 at 03:14

    Emre, en nihayet gusto sahibi arkadaşlarını ilgilendirecek bir konu ile karşımızdasın. Benim gibi, “yaptığın işlerin 2/3’ünü anlamaz ama yine de bir umut yazdıklarını okur”lar adına; “tünelin sonundaki ışığı gördüm, ışığa doğru geliyorum ve gidip Lazari’de aydınlanıyoruz” demek istiyorum. Derin teşekkürlerimle..

     

Leave a Reply

 
