RSS

Baader-Meinhof Fenomeni: 2. Bölüm – bir örnek vaka

20 Jan

Blogu takip eden dostlarımdan biri az önce bir e-posta gönderdi, izni ile isim vermeden paylaşıyorum:

“Selamlar,

Senin baader-meinhoff fenomeni ile ilgini yazini gordukten sonra hayatimdaki orneklerine dikkat etmeye basladim, tabii ki bir suru de yakaladim.

Gecen pazar ben hic adetim olmadigi uzere evin salonunda bir kitaba (can dundar’in yazdigi 1997 tarihli Ergenekon kitabi) gomulmus iken annemler Güneri Civaoglu’nun bir programini actilar coktan beri tv seyretmedigim icin bir sure ben de izledim. adami hic sevmem annemlere bunu soyledim ve kitaba gomuldum.

Yaklasik 1-2 dakika sonra okudugum kitaptaki bir alinti ile ilgili dipnotta ne goreyim: Guneri Civaoglu’nun 2
Subat 1997’de yayinlanan Durum programi!

son zamanlarda yakaladigim en net baader-meinhoff vakkasi oldu bu”

Y yılında yazılmış, içinde Z kişisinin TV programı ile ilgili dipnot bulunan politikayla ilgili X kitabının okunduğu T anında TV’de Z kişisinin programının çıkması olasılığının hesaplanması egzersiz olarak okura bırakılmıştır. (Şaka bir yana, bazen olasılığı çok düşük olmayan bir olayın sadece bir kısmına bakıp çok düşük olasılığı varmış gibi algılayıp çok acayip bir tesadüf olduğu kanısına kapılıyor ve yanılıyoruz ama yukarıdaki gibi soyutlamalara gidilirse her olay kalıbının o kadar da yüksek ihtimalli olmadığı örneklerle günlük hayatta karşılaşmak mümkün oluyor. Yine de bu tür şeylere bakıp mistisizme kapılmamakta fayda var.)

 
Leave a comment

Posted by on January 20, 2009 in General

 

Leave a Reply

 
