RSS

Türkçeyi Araştıran Yabancılara Yardımcı Olalım

06 Feb

“Merhaba,

Ben Yun-Hsuan. Edinburgh Üniversitesi son sınıf öğrencisiyim. Final tezimi tamamlamak için, anadili Türkçe olanların Türkçe?yi nasıl kullandıklarını araştırıyorum. Bunun için, hazırladığım anketi doldurmanızı rica ediyorum. Anketi tamamlamak 15 dakikanızı alacaktır.”

Bu dilbilimciye yardımcı olmak isteyenler aşağıdaki adresleri ziyaret edebilirler:

http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=qbys1i6zbh3zavc541061

http://FreeOnlineSurveys.com/rendersurvey.asp?sid=dggmqz6rnkqbfze542347

 
6 Comments

Posted by on February 6, 2009 in Linguistics

 

6 responses to “Türkçeyi Araştıran Yabancılara Yardımcı Olalım

  1. Emrah TOY

    February 6, 2009 at 18:11

    Hadi dedik yardım edelim tam 150 küsür madde doldurdum ( çok uzun ) bazılarında isimler Ğ ile başladığı için uyarı yazdım sanıyorum sırf bu yüzden tüm formu doldurup gönderince security sebebiyle ( uyarı ingilizce ?! ) saklama sırasında güvenlik tarafından alıkondu onca emeğimiz ! Geri gidiyorsunuz oda ne form boş ! ><

     
  2. mert

    February 6, 2009 at 21:45

    cevabı 3 seçenekli bir survey yapıp
    a-lar
    b-ler
    c-her ikisi de

    haline getirse elde edeceği bilgi daha kolay yorumlanır bir halde olacaktı.

     
  3. Emre Sevinc

    February 6, 2009 at 22:02

    İlgili arkadaşlara hemen iletiyorum yukarıdaki eleştirileri.

     
  4. Sönmez Kartal

    February 7, 2009 at 04:45

    İlk anket için ben de aynı mesajı aldım. Fakat, ikinci ankette sorun çıkmadı. Galiba, ilk anket ğ harfi ile başlayan kelime içerdiği için olmalı 😛

    Sonuçlar Türkçe’nin yazıldığı gibi okunmadığı şeklinde mi yorumlanmalıdır?

    Yazıldığı gibi okuyan ve okuduğu gibi yazan kitlenin çoğunlukta olduğunu düşünüyorum.

     
  5. Mehmet Köse

    May 13, 2009 at 22:17

    Bu tez n’oldu?
    Araştırmanın dilbilim değil toplumbilim alanında olduğunu tahmin etmiştim. Çünki ortada anket filan yapacak bir konu yok.
    Kelimenin son hecesinin sesli harfi ince seslilerdense ‘ler’, değilse ‘lar’ eklenerek çoğul hale getirilir. TDK ‘^’ işaretini yasakladığı için, alfabemizdeki 8 sesli harf ile ifade edemediğimiz sesler bu kuralın anlaşılmasını zorlaştırır. Diğer ince sesliler <> olması gerekirken <> yazarız.
    Araştırma ya da anket gerektirecek bir durum yoktur. Kuralı bellidir.

     
  6. Mehmet Köse

    May 13, 2009 at 22:19

    Üstün yetenekli WordPress (ya da direkt PHP) “programcı”ları mesajımı bozmuş.

    Bu tez n?oldu?
    Araştırmanın dilbilim değil toplumbilim alanında olduğunu tahmin etmiştim. Çünki ortada anket filan yapacak bir konu yok.
    Kelimenin son hecesinin sesli harfi ince seslilerdense ?ler?, değilse ?lar? eklenerek çoğul hale getirilir. TDK ?^? işaretini yasakladığı için, alfabemizdeki 8 sesli harf ile ifade edemediğimiz sesler bu kuralın anlaşılmasını zorlaştırır. Diğer ince sesliler â,î,ô,û olması gerekirken a,ı,o,u yazarız.
    Araştırma ya da anket gerektirecek bir durum yoktur. Kuralı bellidir.

     

Leave a Reply

 
