RSS

Kablosuz özgürlük: Philips Kulaklık ve Logitech Klavye

08 Mar

Sürekli donanım alan ya da inceleyen biri değilim, son gelişmeleri de takip ettiğim söylenemez ama orta karar bir harcama ile düzgün performans alabildiğim ürünlerle karşılaşınca gerçekten seviniyorum.

Bu bakımdan etrafımda kullanıldığını inceledikten ve biraz kurcaladıktan sonra aldığım ve bana “iyi ki almışım” dedirten iki ürünü buraya not edeyim:

Logitech LX710 kablosuz klavye ve fare seti. Üzerindeki pek çok multimedya tuş beni pek ilgilendirmiyor açıkçası. Ubuntu GNU/Linux yüklü Lenovo 3000 N100 dizüstü bilgisayarımı hemen her zaman uzunca süre yazı ya da kod yazmak için kullanıyorum o yüzden de beni ilgilendiren klavyenin ergonomisi ve tabii kablosuz olduğu için klavye ile farenin hassasiyeti. Ergonomi açısından muazzam bir klavye olmasa da tuş takımı ve yerleştirme düzeni düzgün ve rahat (piyasaki pek çok benzer maliyetli ya da daha ucuz klavyeye kıyasla bu klasmanda gayet ergonomik olduğunu söyleyebilirim). Faresi de benim için yeterli hassaslıkta ve sağlamlıkta çıktı. Her ikisi için de herhangi bir özel ayar yapmama gerek kalmadı. Pil tüketimleri de etrafımda gördüğüm kadarı ile gayet tasarruflu. 120 TL verip alınabilecek gayet düzgün bir kablosuz klavye + fare seti olduğunu düşünüyorum. (Derdim illa ergonomi olacaksa ve daha yoğun çalışma durumu olacaksa tabii ki 300$ civarı Kinesis klavyelere bakarım.)

İçimi rahat ettiren ikinci ürün ise Philips SBC HC8445 kablosuz kulaklık. Şu anda İstanbul’da 100 TL civarında bulunabilen bu kulaklığı da yine etrafımdaki insanlarda görüp biraz kurcaladım ve almaya karar verdim. Daha önce denediğim kulaklıklara göre çok daha iyi ve rahat bir performansı var. Benim açımdan ses kalitesi olduğu kadar kulaklığın verdiği rahatsızlık miktarı da önemli. Philips’in bu modeli 3-4 saatlik kullanımlarda dahi herhangi bir rahatsızlık, terleme, ağrı, vb. şeylere yol açmıyor (pek çok kulaklıkla 1 saatlik dinlemenin sonunda çekmiş olduğum çileyi, kulaklarda ve kulaklıktaki terlemeyi, baş ağrısını hatırlayıp kıyaslıyorum). 7-8 metre mesafede, evin içinde çeşitli yerlerde dolaşırken ses kalitesinde ciddi bir sorunla karşılaşmadım ve en önemlisi başka herhangi bir sinyal ile de karışma söz konusu olmadı. Tabii daha pahalı ürünlerle ilgilenenler Sennheiser ve Shure marka kulaklıklara da bakabilir ama fiyat / performans açısından Philips’in bu kablosuz modeli de şu anda epey çekici görünüyor.

 
1 Comment

Posted by on March 8, 2009 in General

 

One response to “Kablosuz özgürlük: Philips Kulaklık ve Logitech Klavye

Leave a Reply

 
