RSS

Zaman Yönetimi / E-posta Yönetimi: Gelen Kutunuzda Kaç E-posta Var?

21 May

Geçen sene askerden döndükten sonra ilk giriştiğim şeylerden biri de GTD (Getting Things Done) zaman ve proje yönetim sistemini pratik olarak kendi üzerimde denemek ve etrafımdakilere de bu konuda yardımcı olmaktı. GTD’yi %100 uyguladığım söylenemez, bazı kısımlarını hiç ele almadığım, bazı bölümleri de kendi durumuma uydurduğum haller oldu ancak en pratik olarak uyguladığım kısım e-posta yönetimi idi diyebilirim. Hem Bilgi Üniversitesi bilgisayar bilimleri bölümündeki resmi iş adresim hem de kişisel e-posta adresim için GTD’deki kuralları uygulamaya başlayınca 1-2 gün biraz zorluk çektiysem de sonra bambaşka bir deneyime kavuştum.

Harvard Business Review’dan David Silverman ‘How to Keep Your Email Inbox Under Control‘ başlıklı yazısında benzer bir konuya değinmiş. Yazdıklarının bir kısmı zaten GTD’de bahsedilenlerle uyumlu ve kısa maddeler halinde vurguladığı noktalar da bence anlamlı. Sadece 6. madde olarak belirttiği “Have very few file folders” başlığına belki itiraz edebilirim. Oradaki problem sanırım ‘folder’ yani ‘klasör’ kavramından kaynaklanıyor, bir e-postayı tek bir kategori ile ilişkilendirmeye çalışmak, buna mecbur bırakılmak sıkıntı verici ve vakit kaybettirici olabilir ancak tabii kategori yerine etiket ve birden çok etiket mantığı (gmail’in sunduğu gibi) çok daha özgürleştirici oluyor benim açımdan (kişisel e-postalarım için 70 farklı etiket kullanıyorum, son 5 senelik e-posta arşivim bu şekilde arşivlenmiş durumda, son 1 senelik resmi e-postalarım ise 20 farklı dizinde yer alıyor, bir e-postayı kategorize ederken şimdiye dek 1-2 saniyeden fazla düşündüğümü ve daha sonra epey eski e-postaları bulmak için dahi 5-10 saniyeden fazla zaman harcadığımı hatırlamıyorum).

Bu konularla ilgilenenlerin yine Harvard Business Review tarafından yayımlanmış ‘How to Get the Right Work Done‘ başlıklı çalışmayı okumalarında fayda olabilir.

Not: Şu anda e-posta kutumda 1 mesaj var ve büyük ihtimalle akşam ofisten çıkarken o da belli bir sonraki-eylem (next action) ile ilişkilendirilmiş ve zaman planı miçinde uygun yerini almış olacak.

Advertisements
 
2 Comments

Posted by on May 21, 2009 in business, General

 

2 responses to “Zaman Yönetimi / E-posta Yönetimi: Gelen Kutunuzda Kaç E-posta Var?

  1. Ahmet Emre Aladağ

    February 10, 2012 at 19:10

    Aradan baya zaman geçmiş, aklıma bir zamanlar okuduğum bu yazınız geldi ve geri geldim. Hala GTD’yi uyguluyor musunuz? Faydasını görüyor musunuz? Sizce GTD basit günlük işleri olan insan için mi faydalı, yoksa oturup uzun süreler çalışmak durumunda olan bir akademisyen de bu sistemden istifade edebilir mi?

     
  2. Emre Sevinc

    February 10, 2012 at 23:01

    Dogrudan birebir GTD herkese uygulanmasa bile kisiye gore adapte edilmis turevleri akademisyenlere de faydali olabilir diye dusunuyorum. Simdi ilk aklima gelen Sacha Chua oldu http://sachachua.com/blog/2008/07/emacs-remember-and-gtd/ http://sachachua.com/blog/2007/07/gtd-in-emacs/ http://sachachua.com/blog/2009/04/nothing-quite-like-org-for-emacs/

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: