RSS

1 sene televizyon programı yaparak gençlere nasıl örnek olunur

23 Sep

Bu sabah beni çok duygulandıran bir e-posta aldım. Gönderen kişinin izni ile, ismini vermeden yayımlıyorum:

“Selamlar,

Sizi nasıl “tanıdığımı” anlatarak başlayacağım yazıya: Teknoloji Televizyonu’nda* — o zamanlar ortaokuldaydım — Kıvılcım Hindistan ile yaptığınız (bir kişi daha vardı ama adını hatırlayamadım şimdi, affola) programdan “tanıyorum” sizi. “Ailecek beğeniyoruz” sığlığından öte, epey nitelikli ve yönlendirici bilgiler edindim (yapılan sohbetin tadı, anlatılan hikayelerin güzelliği unutulmaz -bilmem hatırlar mısınız; “deli” olarak nitelendirilen, programcı şirket çalışanının hikayesini anlatmıştınız (ben de tam hatırlayamadım.) Evet fazla detay oldu…

Kıvılcım Hindistan’ın lafını ettiği bir kitapla başladı yolculuk: — Türk sineması tadında, efsane bir giriş yaptım sanırım — Hacker Etiği. Kitabı aldığımda ortaokulda okuyordum ve ilk okuma / anlama girişimimde başarısız olduktan sonra şansımı lisede bir kez daha denedim; evet, lisede verilen felsefe eğitimi ufku genişletebiliyormuş: kitaptan yararlı bilgiler / görüşler edindim…

Özgür yazılımların konuşulduğu programı takip eden birisi Visual Basic ile başlayabilir mi programlamaya? Hayır. Lisede Python dilini öğrenmeye başladım ve “yüksek seviye programcılığı” tarafında kendimi geliştirdim… Python’un nesnel yapısının matematik algımdaki bariz etkilerini deneyimledim…

Öğrenci seçme sisteminin ne kadar sağlıklı olduğu bir tarafa — ki şahsi görüşüm bu sistemin körkütük kötülenmemesi yönündedir –; anne, baba, amca, hala (…) dayatmasıyla bilgisayar mühendisi olan (sanırım bahsi geçen profile sahip kişi sayısı bu ülkede oldukça fazla) ülkemin hayata bill’in penceresinden bakan (bu lafı çok seviyorum) “yeteneklerini” eleştirdim hep…

Zaman ilerledi, lise 1-2-3 derken beni seçmeye çalıştı ülkem. Neyse ki ülkedeki azınlığa dahil oldum; Çukurova Üniversitesi’inde bilgisayar mühendisiliğine yerleştim.

Özgeçmiş tadındaki yazımı sonlandırırken (evet, bulanık bir amaçla yazıldı bu yazı) size yol gösteren sohbetlerden dolayı teşekkür ediyorum.

Görüşmek üzere, başarılar.”

*: Eski güzel günlerden bir alıntı.

 
4 Comments

Posted by on September 23, 2009 in General

 

4 responses to “1 sene televizyon programı yaparak gençlere nasıl örnek olunur

  1. fehmican

    September 24, 2009 at 20:51

    Ah, o fm tişörtlerinden ne çok istemiştim o zamanlar 🙂

    (Okurlara da bir not: Adı hatırlanamayan üçünü kişiyi de FZ hocamız yazmamış, ben yazayım müsaadenizle: Boran Puhaloğlu (Butch) kendileri.)

     
  2. Emre Sevinc

    September 24, 2009 at 20:53

    Boran “butch” Puhaloğlu’nun ismini eklememiş olmak benim eşekliğim. Yukarıdaki arşiv görüntülerinin yayımlanmasını da gene ona borçluyuz sağolsun.

    FM tişörtlerine gelince, bir yerlerde hala birkaç tane XL duruyor olması lazımdı diye hatırlıyorum.

     
  3. cetin

    September 25, 2009 at 12:33

    Ah biz de sahip olabilsek o arşiv görüntülerine, ne kadar güzel olurdu !

     
  4. Atamert Ölçgen

    September 26, 2009 at 12:44

    Teknoloji Televizyonu’nun ilk zamanları ve Fazlamesai programı muhteşemdi. Pencerelerden gelen üfürme dışında başka bakış açılarının da olduğunu hatırlattığı için yeri başkadır.

    Bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.

    (video da nostalji kattı günüme 🙂 )

     

Leave a Reply

 
