RSS

Education for All – Global Monitoring Report 2010: Türkiye'nin durumu

24 Jan

Unesco raporu - Türkiyenin durumu - büyütmek için tıklayın

Unesco raporu - Türkiye'nin durumu - büyütmek için tıklayın

UNESCO’nun 2010 eğitim raporu ile ilgili NTVMSNBC’de bir haber çıktı (“Kürt kızların okula gitme oranı Senegal’den az” başlığı ile) geçenlerde ve alışık olduğumuz üzere raporun özgün haline bir bağlantı yok. Asıl kaynaklarla çalışmaya alışsak pek çok açıdan iyi olacak herhalde.

Raporun özgün sayfası: http://www.unesco.org/en/efareport/reports/2010-marginalization/

Habere konu olan basın duyurusunun adresi: http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ID=47232&URL_DO=DO_TOPIC&URL_SECTION=201.html

Haber duyurusunda habere konu olan metin:

Language and ethnicity often reinforce marginalization. Turkey has made rapid progress in education, but Kurdish-speaking females from poor households average around three years in school, which is on a par with the national average for Chad.

NTVMSNBC haberinde geçen ifade ise şöyle:

UNESCO raporuna göre, yoksulluk, cinsiyet, dil ve kültür farklılıkları bu eşitsizlikte etkili. Eğitim sisteminden en fazla dışlanan grup ise Kürt kızları. Kürt kızların okula gitme oranı Senegal ortalmasının bile altında.

Çeviri problemlerini ayrıca bir kenara not etmek gerekir ama şimdilik ana tema bu değil elbette. Biz özgün kaynakları göstermeye devam edelim:

Rapor için kullanılan veri setleri: http://www.unesco.org/en/efareport/dme/

Türkiye’nin durumu: http://www.unesco.org/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/GMR/html/dme-4.html

Unesco raporu - Türkiyenin durumu - büyütmek için tıklayın

Unesco raporu - Türkiye'nin durumu - büyütmek için tıklayın

Senegal’in durumu: http://www.unesco.org/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/GMR/html/dme-4.html

Unesco raporu - Senegalin durumu - büyütmek için tıklayın

Unesco raporu - Senegal'in durumu - büyütmek için tıklayın

Ülkelerarası kıyaslama aracı: http://www.unesco.org/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/GMR/html/dme-3.html

Unesco raporu - ülke kıyaslama aracı - büyütmek için tıklayın

Unesco raporu - ülke kıyaslama aracı - büyütmek için tıklayın

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on January 24, 2010 in Ekonomi-Politik

 

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: