RSS

Bloggen in het Nederlands

04 Jul

Manneken Pis by Ludovic Hirlimann, on Flickr

Manneken Pis by Ludovic Hirlimann, on Flickr

(Automatic English translation. Otomatik Türkçe çeviri.)

Mijn uitdaging vandaag is bloggen in het Nederlands om een verjaardag te vieren. Vandaag precies één jaar geleden, ben ik naar België gekomen om met mijn vrouw samen te wonen. In het begin maakte ik me zorgen over wonen in Antwerpen omdat ik wist dat de stad kleiner dan Istanbul is. Ik las dat er alleen 500.000 mensen in Antwerpen zijn, en vergeleken met Istanbul waarin bijna 10.000.000 mensen wonen, klinkt dit zo weinig. Maar nu voel ik me beter omdat ik gezien heb dat er veel faciliteiten in Antwerpen zijn; bijvoorbeeld alleen één maand nadat ik kwam, ben ik naar Middelheim jazz festival geweest. Ik maakte me ook zorgen over om een job te vinden en het Nederlands te leren. Een nieuw leven beginnen is niet zo gemakkelijk als je ouder dan 30 bent. Ik vind het leuk dat ik nu aan de universiteit als een software ontwikkelaar werk. Ik ben ook blij dat ik nu beter Nederlands kan spreken.

Ik beloof mezelf en de mensen die op me vertrouwen dat ik op de tweede verjaardag een langer en een beter artikel in het Nederlands ga schrijven.

Eindelijk zijn hier een paar cijfers: Ik heb dit artikel in ongeveer 25 minuten zonder woordenboek geschreven. Er waren negen foutjes; zeven van deze waren spellingsfouten en twee grammaticale fouten.

Tot volgende keer.

 
1 Comment

Posted by on July 4, 2010 in General

 

One response to “Bloggen in het Nederlands

Leave a Reply

 
