RSS

Belçika'daki bir politikacının Türk algısı: En iğrenç millet

03 Dec

Birkaç saat önce öğrendiğim bir haber beni epey şaşırttı. Belçika’daki Flaman bölgesinin meclis başkanı olan Jan Peumans, VRT kanalındaki popüler bir bir yarışma programında diğer yarışmacılara fırsat bırakmadan düğmeye basmış ve Fransız düşünür Voltaire’e göre Türklerin dünyanın en çirkin, en iğrenç milletinin Türkler olduğunu iddia etmişti. Sorulan sorunun seçenekleri arasında Flamanlar, Yahudiler ve Türkler var idi. Peumans’ın bu cevabı üzerine şaşkınlığını gizleyemeyen sunucu ve yarışmacılar tepkilerini belli edince de “Voltaire’in ne dediğini, doğru cevabı biliyorum ama Yahudiler hakkında kötü bir şey demeye çekiniyorum, o yüzden Türkler deyiverdim” gibi kendince esprili bir cevap vermişti.

Haberin Türk basınına iki günce önce “Türklere hakaret eden Meclis Başkanı’ndan geri adım” başlığı ile yansıdığını gördüm, Belçika basınında da konuya yer verilmişti.

Beni bir yanı ile şaşırtan şey Peumans’ın durumu. Söz konusu insan 59 yaşında yaşında çok deneyimli bir politikacı olmasının yanısıra Belçika’da meclis başkanlığı gibi bir görevde bulunuyor. Böyle birinin aptal, cahil, milyonlarca kişinin önünde edeceği bir lafın varacağı noktayı bilemeyecek biri olduğuna inanmak güç. Tepki çeken cevabından birkaç saniye sonra Yahudilerle ilgili yaptığı yorum ise özrü kabahatinden büyük kabilinden. Hemen cevap vermek için atılıp Voltaire üzerinden Flamanlar ile dalga geçse idi, herhalde daha olgun bir davranış olurdu. Doğru cevabı bildiği halde aynı zamanda sorunun ne kadar problemli bir soru olduğunun bilincinde biri olarak hiç cevap vermese yahut böyle bir soru ve seçeneklerin hiç yakışık almadığını söylese yine deneyimli bir politikacıya yakışan bir hareket olurdu kanaatindeyim.

Şimdilik benzer bir durumun tekrarlanmamasını ümit etmekten başka bir şey gelmiyor elimden. 21. yüzyıl bu tür muhabbetlerin üzerine çıkıp çok daha ileri bir noktaya vardığımız bir dönem olacak mı bilmiyorum ama gerek 20. yüzyılda yaşananlar, gerekse son zamanlarda Belçika, Hollanda, Almanya gibi yerlerde gördüğüm yaklaşımlar fazlası ile ümit dolu olmayı zorlaştırıyor.

 
2 Comments

Posted by on December 3, 2010 in General

 

2 responses to “Belçika'daki bir politikacının Türk algısı: En iğrenç millet

  1. blablabla

    December 3, 2010 at 00:22

    Bilmem. ben komik buldum adamı.

     

Leave a Reply

 
